جمعه, ۲۴ مرداد , ۱۳۹۹

هندی‌ها با گوشی جدید به رقابت آمازون می‌روند - گفتمان علمی فرهنگی دانشگاه گلپایگان

هندی‌ها با گوشی جدید به رقابت آمازون می‌روند

image 
شرکت هندی فلیپ‌کارت در تلاش است در رقابتی که آمازون در آن شکست خورده‌است، برنده شده و گوشی هوشمند خود را وارد بازار کند.

براساس گزارش cnn، بزرگترين خرده‌فروش آنلاين هندوستان اميدوار است اولين گوشي هوشمندش كه بيليون كپچر پلاس (Billion Capture+) نام دارد، به سرنوشت گوشي هوشمند فاير آمازون دچار نشود و بتواند در بازار درحال رشد گوشي‌هاي هوشمند جايي براي خود باز كند.

طراحي اين گوشي براساس تحليل و بررسي نظر خريداران ميليون‌ها گوشي كه در وب‌سايت فليپ‌كارت به فروش رسيده انجام گرفته‌است. اين شركت برند “بيليون” خود را اوايل سال جاري ميلادي رونمايي كرد تا بتواند توليد محصولات طراحي‌شده متناسب با بازار محلي را آغاز كند.

به گفته هريشيكش تيته، مدير برند بيليون، اين گوشي جديد واقعا مخصوص بازار هند توليد شده‌است. كپچر پلاس گوشي اندرويدي است كه در حجم‌هاي ۳۲ و ۶۴ هركدام با قيمت‌هاي ۱۷۰ و ۲۰۰ دلار عرضه خواهند شد. اين درحالي است كه قيمت گوشي آي‌فون ايكس در هند ۱۴۰۰ دلار و قيمت گوشي جديد پيكسل۲ گوگل در اين كشور ۹۰۰ دلار است.

اين گوشي بومي‌سازي شده براي گوشي‌هاي برند شيائومي چين كه با قيمتي مشابه به فروش مي‌رسند،‌به رقيبي سرسخت تبديل خواهد شد. فروش اين گوشي جديد از هفته آينده از وب‌سايت فليپ‌كارت (Flipkart) آغاز مي‌شود.

آمازون گوشي فاير خود را كه به سرعت نيز به دست فراموشي سپرده شد،‌سه سال پيش رونمايي كرد. اين گوشي در ابتدا ۲۰۰ دلار قيمت داشت اما بي‌توجهي شديد مشتريان به اين محصول باعث شد آمازون قيمت آن را به ۹۹ سنت برساند.

اكنون هند پا جاي پاي آمازون گذاشته‌است تا با داشتن ۳۰۰ ميليون كاربر گوشي موبايل،‌بخت خود را در بازار پررقابت اين محصول، با حضور رقباي سرسختي مانند اپل،‌سامسونگ، شيائومي و هوآوي بيازمايد.

✍️منبع: همشهری آنلاین
📌گفتمان علمی فرهنگی دانشگاه گلپایگان
🔸golpayegan university of technology

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.